Resultaten voor het eerste halfjaar 2015

Telenet Group Holding NV ("Telenet" of de "Vennootschap") (Euronext Brussel: TNET) maakt zijn niet-geauditeerde geconsolideerde resultaten over de zes maanden afgesloten op 30 juni 2015 bekend. De resultaten zijn conform de door de Europese Unie goedgekeurde International Financial Reporting Standards ("EU IFRS").

BELANGRIJKSTE PUNTEN IN EEN NOTENDOP

• Aanhoudende focus op productkwaliteit, innovatie en klantervaring leidde tot een netto stijging met 8% van de triple-play abonnees, terwijl het op jaarbasis uitgedrukt klantverloop sterk verbeterde tov KW1 2015;
  • 953.700 mobiele abonnees(8) op 30 juni 2015 met een sterke netto instroom van 29.200 abonnees in KW2 2015, dankzij een aantrekkelijk "Familie Deal" aanbod en de subsidiëring van gsm's en smartphones;
  • Bedrijfsopbrengsten van €892,1 miljoen in H1 2015 en €448,7 miljoen in KW2 2015, een stijging met 6% j-o-j, dankzij een sterke groei in productbundels, het voordeel van selectieve prijsstijgingen in januari 2015 en dubbelcijferige groei in onze mobiele en B2B activiteiten;
  • Adjusted EBITDA(1) van €481,4 miljoen in H1 2015, +5% j-o-j, en een marge van 54,0%. Adjusted EBITDA van €246,4 miljoen in KW2 2015, +11% j-o-j, met inbegrip van een eenmalig voordeel van €7,6 miljoen uit de afhandeling van een voorwaardelijke verplichting betreffende de universele dienstverlening;
  • Toe te rekenen bedrijfsinvesteringen(2) van €161,1 miljoen, circa 18% van de bedrijfsopbrengsten, beïnvloed door de opname van de uitzendrechten voor het Belgische voetbal van het seizoen 2015-2016. Zonder deze impact bedroegen ze ongeveer 15% van de bedrijfsopbrengsten als gevolg van de timing van de geplande uitgaven en lagere uitgaven voor settopboxen;
  • Vrije kasstroom(3) van €145,1 miljoen voor H1 2015, een daling met 4% j-o-j, aangezien een 3% hogere nettokasstroom uit bedrijfsactiviteiten ondanks hogere geldelijke belastingen meer dan gecompenseerd werd door hogere geldelijke bedrijfsinvesteringen;
  • Verhoogde prognoses voor boekjaar 2015 met een groei van onze bedrijfsopbrengsten en Adjusted EBITDA met respectievelijk 5-6% en 4-5%, toe te rekenen bedrijfsinvesteringen circa 20% van onze bedrijfs-opbrengsten en een vrije kasstroom tussen €250,0 en 260,0 miljoen.
Over Telenet BV

Als aanbieder van entertainment- en telecommunicatiediensten in België is Telenet Group steeds op zoek naar de perfecte beleving in de digitale wereld voor zijn klanten. Het bedrijf spitst zich onder de merknaam Telenet toe op het aanbieden van digitale televisie, hogesnelheidsinternet en vaste en mobiele telefoniediensten aan residentiële klanten in Vlaanderen en Brussel.

Onder de merknaam BASE levert het mobiele telefonie in België. De afdeling Telenet Business bedient de zakelijke markt in België en Luxemburg met connectiviteits-, hosting- en security oplossingen. Meer dan 3000 medewerkers hebben samen 1 doel voor ogen: leven en werken eenvoudiger en aangenamer maken.

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is een 100%-dochtervennootschap van Liberty Global. Liberty Global is één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven, innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be.

Op deze overviewpagina op de Streamz pressroom delen we de Streamz premières, de Streamz+ premières en de beeldenbank waarop alle visuals van alle series beschikbaar zijn.

Telenet newsroom: press.telenet.be

Telenet BV