Telenet voor de 5de keer op rij trotse leider in duurzaamheid binnen de Dow Jones Sustainability Index, categorie wereldwijde mediasector

Voor het vijfde jaar op rij werd Telenet bekroond tot wereldwijde leider in duurzaamheid door het investeringsexpertisebureau RobecoSAM. Telenet blijft ook voor het zesde opeenvolgende jaar lid van de Dow Jones Sustainability Europe en World Indices. De Dow Jones Sustainability Index (DJSI) erkent bedrijven die het best bestendigd zijn om opduikende kansen en risico’s als gevolg van wereldwijde trends in duurzaamheid te herkennen en hierop te reageren.

• Als marktleider in zijn industrie bekroond voor economische, milieu-gerelateerde en sociale prestaties
  • Vijf jaar op rij beste in de categorie “wereldwijde mediasector”
  • Sinds 2011 in Dow Jones Sustainability Europe en World Indices

De resultaten van de Dow Jones Sustainability Indices Review 2016 werden vandaag bekend gemaakt door S&P Dow Jones Indices en RobecoSAM. Elk jaar worden 3000 beursgenoteerde bedrijven uitgenodigd om deel te nemen aan de RobecoSAM’s Corporate Sustainability Assessment.

De DJSI erkent bedrijven uit alle industrieën die uitmunten in duurzaamheid ten opzichte van andere industriespelers binnen een bepaalde sector. De organisatie beoordeelt de waardecreatie door bedrijven op lange termijn op basis van een gedetailleerde vragenlijst die focust op de economische, sociale en milieu-gerelateerde businesspraktijken die een materiële impact hebben op de financiële resultaten. Zo worden onder meer het corporate governance-beleid, de milieuprestaties, de supply chainen het werknemersbeleid grondig doorgelicht.

Criteria waarin Telenet zich onderscheidt in zijn sectorcategorie, naast de totale score, zijn:

• Customer relationship management
  • Information security & cybersecurity
  • Stakeholder engagement
  • Talent management & development

Daarbovenop kreeg Telenet topscores voor zijn resultaten op:

• Risk & crisis management
  • Supply chain management
  • Corporate citizenship & philantrophy
  • Responsibility of content

“Telenet garandeert milieuduurzaamheid door middel van meerdere projecten, zoals onder andere het planten van 533.000 bomen sinds 2011. Door aanhoudende inspanningen op klimaatgebied, werd Telenet in 2015 volledig klimaatneutraal. Het bedrijf ontwikkelt uitstekende en gebruiksvriendelijke producten, voert een transparant prijsbeleid en engageert zich naar sociale en lokale gemeenschappen. Die initiatieven weerspiegelen hun betrokkenheid tot een duurzame leider in de sector.”, zei RobecoSAM over Telenet.

Met het oog op het verhogen van de transparantie over de duurzaamheidsrapportage zullen investeerders en andere belanghebbenden vanaf dit jaar toegang krijgen tot de resultaten van de ondernemingen die beoordeeld werden door RobecoSAM, in samenwerking met Bloomberg, een toonaangevende aanbieder van financiële informatie. Meer informatie vindt u hier.

Naast de herbevestigde aanwezigheid in de Dow Jones Sustainability Indices, blijft Telenet ook lid van de FTSE4Good Index en Euronext-Vigeo Benelux 20 en Eurozone 120 index.

Bij Telenet vormt duurzaamheid een integraal deel van de langetermijn businessstrategie en visie. Het duurzaamheidsbeleid en de vorderingen die jaarlijks gemaakt worden op het vlak van economische, milieu-gerelateerde en sociale business praktijken en specifieke telecomzaken zijn uitgebreid beschreven in het jaarlijkse duurzaamheidsrapport. In 2015 behaalde het bedrijf enkele opmerkelijke resultaten. Zo werd de doelstelling rond klimaatneutrale werking bereikt, werden er meer dan 1900 uren gemeenschapswerk gepresteerd door werknemers van Telenet en genoten ruim 150.000 klanten van een volledige en gratis check-up van hun Telenet-producten dankzij de ‘Helemaal mee tournee’. Via het Telenet Kickstart-programma stimuleert het bedrijf ook innovatie en digitaal start-up ondernemerschap en begeleidt zo jonge, beloftevolle ondernemers met funding, expertise-sharing en community-building–initiatieven, dit in samenwerking met de lokale Belgische incubatoren en acceleratoren Idealabs, Start it@kbc en iMinds.

John Porter, CEO Telenet: “We zijn trots dat onze inzet en investeringen in verantwoord en duurzaam ondernemen beloond wordt door onze opname in de Dow Jones Sustainability World & Europe Indices en dit voor het vijfde jaar op rij. We willen in de toekomst op een positieve manier verder bij blijven dragen aan de sociale ontwikkeling van mensen en bedrijven.”

Over Telenet BV

Als aanbieder van entertainment- en telecommunicatiediensten in België is Telenet Group steeds op zoek naar de perfecte beleving in de digitale wereld voor zijn klanten. Het bedrijf spitst zich onder de merknaam Telenet toe op het aanbieden van digitale televisie, hogesnelheidsinternet en vaste en mobiele telefoniediensten aan residentiële klanten in Vlaanderen en Brussel.

Onder de merknaam BASE levert het mobiele telefonie in België. De afdeling Telenet Business bedient de zakelijke markt in België en Luxemburg met connectiviteits-, hosting- en security oplossingen. Meer dan 3000 medewerkers hebben samen 1 doel voor ogen: leven en werken eenvoudiger en aangenamer maken.

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is een 100%-dochtervennootschap van Liberty Global. Liberty Global is één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven, innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be.

Op deze overviewpagina op de Streamz pressroom delen we de Streamz premières, de Streamz+ premières en de beeldenbank waarop alle visuals van alle series beschikbaar zijn.

Telenet newsroom: press.telenet.be

Telenet BV